Köpvillkor

Priser och betalning

Varje vara anges med pris inklusive moms. I kassan kan man se det totala priset inklusive alla avgifter, moms och frakt. Din order börjar bearbetas först efter att vi mottagit full betalning. Kortbetalning sker via betaltjänsten Stripe. Inga kortuppgifter lagras av Fina Grejer AB. Varor kan även förskottsbetalas. Då betalas summan för din order inklusive frakt in på vårt bankgiro. När betalning inkommit börjar vi behandla din order. Notera att det kan ta upp till tre dagar för en betalning att nå oss.

Ångerrätt

Din ångerrätt (ångerfristen) gäller under 14 dagar. I ditt meddelande till oss måste det klart framgå att du ångrar dig. Ångerfristen börjar löpa den dag du tog emot varan eller en väsentlig del av den. Du har inte ångerrätt om en vara är speciellt utformad för dig, med t ex tryckt namn eller telefonnummer på varan, eller specialtillverkad i material du valt. Om en sådan vara inte skulle uppfylla era önskemål, vänligen kontakta oss för att hitta en lösning.

Ångerrätten gäller inte heller om du på en sådan vara angett fel information vid beställning, t ex stavat fel på ett tryck eller angett fel mått, då specialtillverkade varor inte kan tas i retur annat än om de är feltillverkade eller på annat sätt defekta.

Du är skyldig att hålla varan i lika gott skick som när du fick den. En returnerad vara ska ej vara använd med synligt slitage, men man kan naturligtvis försiktigt undersöka den. Om varan skadas eller kommer bort på grund av att du är vårdslös förlorar du ångerrätten. Skicka alltid tillbaka varan i sin ursprungliga förpackning med alla tillhörande delar, t ex manualer och skötselråd.

Vid ångrat köp betalar köparen returfrakt. Fraktkostnaden för att skicka varan till kunden återbetalas ej för ångrade köp.

Returer

Returer sker på din egen bekostnad utom om varan är defekt eller om vi har packat fel. Returer ska skickas som spårbart brev eller paket, inte mot postförskott. Vid byten betalar vi den nya frakten från oss till dig.

Garantier och service

Om en vara inte fungerar, eller slutar fungera kort tid efter att du mottagit den byter vi ut den utan kostnad förutsatt att varan returneras till oss och felet kan styrkas. Kontakta oss och beskriv problemet så får du instruktioner om hur du returnerar varan. Problem som uppstått efter långt användande och kan räknas som slitageskador täcks ej av garanti.

Användarvillkor

När du lägger din beställning hos oss uppger du dina personuppgifter. I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot dig. Du har enligt Personuppgiftslagen rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss i så fall via e-post.

Leveranser

Leveranser sker via Posten eller Schenker, beroende på var i lander du bor, samt storleken på det paket som skickas. Fina Grejer AB väljer det lämpligaste fraktsättet. En vara som finns i lager skickas normalt nästa vardag, men kan vid hög arbetsbelastning ta 1-3 dagar. Beställningar som inkommer under helgdagar eller andra dagar då butiken har stängt expedieras först nästkommande arbetsdag. En beställning måste ha betalats till fullo innan den börjar bearbetas. Om betalningen inkommer efter beställningen är lagd, vid till exempel bankgirobetalning, skickas den när betalningen är oss till handa.

Leveranserna bör nå kunden inom tre dagar från att vi skickat den, men vi ansvarar ej för förseningar som uppstår till följd av förseningar hos våra speditörer.

Lagerstatus

Vår lagerstatus i webbshoppen och vår butik är tyvärr inte helt synkroniserade ännu. Det innebär att en beställd vara kan vara slut i lager om den just sålts i vår fysiska butik. I sådana fall kontaktas kunden via e-post för att bestämma hur beställningen ska tas vidare. Det går självklart bra att få beloppet för varan återbetalat till sitt kort eller ersatt av en liknande vara om detta skulle uppstå.

Återbetalningsskyldighet

Vi ska, om du utnyttjat din ångerrätt, betala tillbaka vad du har betalat för varan snarast eller senast inom 30 dagar från den dag då vi tog emot varan eller, om det är en tjänst, meddelandet om att du ångrat dig. Du får själv betala returkostnaderna när du sänder tillbaka varan. Vi betalar alltid returkostnaden för att sända tillbaka så kallade ersättningsvaror.